חוקרי התנהגות: למידת מיומנויות דרך משחק
- מפגשים חד שבועיים בני 45 דקות
- תוכנית שנתית מותאמת לאופי בית הספר
- חצאי כיתות או כיתות שלמות
- מספר תוכנית 4704 בגפן
- מותאמת לכיתות ג'-ו'
מאפיינים עיקריים:
למידה חווייתית באמצעות משחק
דגש רב על למידה חווייתית, שבה התלמידים לוקחים חלק פעיל בפעילויות. באמצעות השתתפות במשימות יישומיות, התלמידים רוכשים הבנה מעמיקה של הרעיונות הנלמדים.
למידה מבוססת פרויקטים
רכיב משמעותי בתכנית המאפשר לתלמידים התמודדות עם אתגרים אותנטיים. בהנחיית עקרונות ניתוח התנהגות, התלמידים מנתחים סיטואציות ומאמצים חשיבה קריטית ולמידה עצמאית.
פרויקט סוף שנה
שיא התכנית בא לידי ביטוי בפרויקט סוף שנה מרגש וייחודי. התלמידים מיישמים את כל הידע והמיומנויות שרכשו ליצירת תוצר מתחום ניתוח ההתנהגות. הפרויקט מאפשר להם להציג הבנה התנהגותית ויצירתיות בפרויקט בעל השפעה בית ספרית.
מטרות התוכנית:
שיפור כישורים חברתיים ואינטראקציות חיוביות
באמצעות משחקים ופעילויות משותפות, התלמידים מתרגלים כישורים חברתיים חיוניים כגון שיתוף, לקיחת תורות, הקשבה פעילה, ופתרון בעיות.
חיזוק התנהגויות נאותות וכישורי הכללה
באמצעות שימוש בחיזוקים חיוביים, הצבת מטרות והזדמנויות תרגול במגוון סביבות, התלמידים רוכשים את היכולת ליישם את הכלים הנלמדים מחוץ לתכנית.
מודעות עצמית והבנה התנהגותית
באמצעות שימוש ביכולות של מודעות עצמית והתבוננות פנימית, התלמידים יבינו את הגורמים והתוצאות האישיים והסביבתיים המשפיעים על ההתנהגות שלהם.
נושאים נלמדים:
- מהי התנהגות?
- חיזוקים ותוצאות
- הצבת מטרות
- ניהול עצמי
- כישורים חברתיים
- מיומנויות פתרון בעיות
- תקשורת יעילה
- הערכה התנהגותית
- ניהול זמן וארגון
- פרויקט סוף שנה