דמיון מודרך – שחרור ענני מחשבה

כולנו חושבים לעתים מחשבות שליליות. מחשבות אלה הן אוטומטיות ועולות לראשנו אחרי אירועים שונים שאנחנו חווים. הן משפיעות על הדרך שאנו מפרשים את אותם האירועים וכתוצאה מכך על הרגשות שלנו. מחשבות שליליות יכולות לצוץ בכל זמן וחשוב להתמודד איתן במהירות וביעילות.

להלן הנחייה קצרה שתוכלו להעביר לילדיכם בכדי לעזור להם להבין שאלה רק מחשבות ושיש להם את הכוחות להתמודד מולם.

איך אתם יודעים שילדכם חושבים מחשבות שליליות?

ילדים קטנים יכולים להביע את המחשבות שלהם במילים כגון – "כל הזמן הולך לי רע", "אני בחיים לא אצליח", "היום הזה הולך להיות גרוע", "אני שונא את …", וכדומה.

מחשבות כאלה משפיעות לרעה על הדימוי העצמי של הילד. וכמובן שגורמות לו לרגשות כגון אכזבה מעצמו, תסכול, חשש, כעס או קנאה.

ילדים גדולים יותר אולי לא יביעו מולכם את הרגשות שלהם במילים אבל אתם תוכלו לראות שינוי בהתנהגות כגון הסתגרות בחדר, פחות דיבור, חוסר רצון לבצע פעילויות שקודם עשו בשמחה כגון פגישה עם חברים או משחק ועוד.

הנחיית שחרור מחשבות

חשוב שהילדים יבינו שאלה רק מחשבות ולא עובדה ולהם הכוח לשלוח בהם ולשחרר אותם.

בקשו מהילדים לשבת בישיבה נוחה. גב ישר. כתפיים משוחררות. גוף רגוע.

מי שמרגיש בנוח יכול לעצום את העיניים או להרכין מבט ולהביט בנקודה על הרצפה.

קחו שלוש נשימות אטיות. אין צורך לאמץ את הנשימה.

דמיינו שהמחשבות שלכם ומצב הרוח המרוגז הם עננים אפורים ושחורים המסתובבים סביב ראשכם.

כל מחשבה היא ענן בפני עצמה.

לכולנו יש עננים סביבנו לפעמים. זה בסדר גמור שיהיו עננים.

תמשיכו לנשום בצורה רגועה, נשימות אטיות ונעימות.

שימו לב לעננים המסתובבים סביבכם.

עכשיו תחשבו על משהו שבדרך כלל עושה אתכם שמחים. זה יכול להיות מקום, אדם, בעל חיים, חפץ או פעילות. כל דבר שגורם לכם לחייך ולהרגיש שמחה.

דמיינו שהמשהו הזה המיוחד שלכם הוא קשת בענן החודרת דרך העננים ומרחיקה אותם הצידה.

תראו כיצד הקשת בענן של מחשבה שמחה מפזרת את העננים השחורים והאפורים הרחק ממך.

תמשיכו לנשום באטיות ותרגישו את האור של הקשת ממלא אתכם.

יכול להיות שיהיו קצת עננים שיישארו ביחד עם הקשת. זה בסדר גמור.

אתם יכולים להיות סבלניים עם העננים שלכם. הם רק עננים וגם הם יחלפו.

קחו עוד שלוש נשימות עמוקות ואטיות.

אתם מוכנים להמשיך את היום שלכם.

אחרי התרגול, אפשר לנהל שיחה עם הילדים על כמה עננים היו להם, מה הרגישו כאשר הקשת באה והזיזה אותם הרחק, האם נשארו עננים ואיך התחושה שלהם עכשיו בסוף הפעילות.

אפשר גם להנחות את הילדים לצייר את העננים והקשת בכדי להביא לידי ביטוי עוד יותר את הדמיון שלהם והחיבור שלהם לפעילות.

error