תרגילי מיינדפולנס להתמודדות עם לחץ
כולנו מתמודדים עם לחץ ומתח על בסיס יומי. גם אנו וגם הילדים שלנו לא יכולים לברוח מזה. אירועים הגורמים לחץ כוללים בין היתר מבחנים, מפגשים
כולנו מתמודדים עם לחץ ומתח על בסיס יומי. גם אנו וגם הילדים שלנו לא יכולים לברוח מזה. אירועים הגורמים לחץ כוללים בין היתר מבחנים, מפגשים
כולנו חווים מדי פעם מצוקה רגשית. היא יכולה להיות קטנה או גדולה אבל בכדי להתמודד איתה בדרך יעילה, ולהפחית את עוגמת הנפש שהיא גורמת, חשוב
ביום ראשון הקרוב הילדים יחזרו למסגרות הלימודים והרגשות משתוללים. גם אצלנו כהורים וגם אצל הילדים. אנחנו מתחילים להחזיר את החיים לשגרה, שעות שינה מתחילות להיאכף
לכל אחד יש דרך שונה להתמודד ולאסוף עצמו לאחר אירועים מלחיצים. חוסן רגשי בא לידי ביטוי כאשר אנו יכולים להרגיע את המחשבות והרגשות שלנו לאחר
אסנה היא תנוחת יוגה יציבה ונוחה. מטרתה היא להקנות לנו שלווה גופנית ונפשית ולחזק את הקשר שלנו בין הגוף לראש. אסנה שנעשית נכון מרגיעה את
האישיות שלנו מורכבת מדפוסי ההתנהגות שלנו והיא מספרת את הסיפור שלנו כאנשים ייחודיים. במאמר הזה אני רוצה להסביר כיצד היוגה רואה את מרכיבי האישיות וכיצד
לכל אחד מאיתנו יש מישהו או משהו שאנחנו אוהבים. מישהו או משהו מיוחדים שאנו רוצים בטובתם ואכפת לנו מהם. אחת הדרכים שלנו להרגיש נאהבים ומקושרים
ילדים מתמודדים עם כעסים בדרכים שונות. חלקם הולכים הצידה, חלקם צועקים ורוקעים ברגליים וחלקם מרימים יד או רגל על מקור הכעס, שברוב הזמן הוא האדם
כולנו חושבים לעתים מחשבות שליליות. מחשבות אלה הן אוטומטיות ועולות לראשנו אחרי אירועים שונים שאנחנו חווים. הן משפיעות על הדרך שאנו מפרשים את אותם האירועים
ילדים בכל הגילאים מאוד מתחברים לציור וזוהי דרך נפלאה לאפשר להם להביע את הרגשות שלהם. בסיטואציות רבות של כעס, קנאה, תסכול או כל רגש אחר,
אני מפחדת לדבר מול קהל. ייתכן שזה נשמע מוזר כי אני מרצה ומעבירה סדנאות ומדברת מול המון אנשים מדי יום, אבל מילדות ועד היום אני
מטרתה של סריקת הגוף היא לזהות מה המצב שלנו ברגע זה. מה אנו חשים, מרגישים, חושבים ולמה אנו שמים לב בכל החושים שלנו. סריקת הגוף
קל מאוד להגיע לרמות כעס גבוהות. כל דבר הכי קטן יכול להיות טריגר לכעס – לא נתתם לילד לשחק במשחק, נפלה לו הגלידה על הרצפה
כולנו יודעים איך לנשום אולם לא כולנו משתמשים בנשימה בכדי להתמודד עם לחץ וחרדות. לנשימה יש כוח עצום ואנו צריכים להשתמש בה יותר ברגעים של
לפעמים לילדים קשה לעבור ממצב של עוררות ואנרגיה לאחר היום שעברו למצב של רגיעה ושלווה לפני השינה. אנחנו מבקשים מהם להתאקלם בבת אחת וממשחק שהם
משחק קשיבות לילדים זה מאפשר להם להתחבר לעצמם באמצעות ישיבה והאזנה שקטה לעולם הצלילים הרחב הסובב אותם. הילדים רוכשים באמצעות משחק זה יכולות מיקוד וריכוז,
משחק ידי מראה הוא משחק זוגי המשלב פעילות קשיבות וחיבור ואני מאוד אוהבת לשחק אותו בשיעורים הפרטיים שאני מעבירה. הוא מאפשר גם לילדים הפעילים והקופצניים
אני הראשונה שממליצה לשלב את תרגול היוגה עם כלל חברי הבית ולהפוך זאת לפעילות משפחתית מאחדת. אולם, לדעתי יש לפעול לפי מספר עקרונות לתרגול יוגה
כולנו מזגזגים מפרויקט לפרויקט, ממשימה למשימה ומרגע לרגע מבלי להפנות אליהם תשומת לב. הכול עובר בהרף עין ואנו מפספסים את ההווה. ואם זה לא רע
זוהי אסנת הלוחם האמיץ המעודדת אמיצות לב, חוזק גוף ומוח ומיקוד. כשעומדים בתנוחה, נבקש מהילדים לחשוב לעצמם "אני חזק", "אני ממוקד", "אני רואה ברור ולאופק".
תרגול נשימות זה מלמד את הילדים בדרך קלילה ומהנה כיצד להאריך את הנשיפות שלהם, ביחס לשאיפות. הארכת הנשיפות היא אפקטיבית ביותר בהרגעת מערכת העצבים הפאראסימפטטית.
מה הכוונה בהשתרשות? השתרשות היא חיבור פיזי ורוחני עם האדמה. ברמה הפיזית, השתרשות מערבת תרגול אסנות יוגה המאפשרות חיבור זה עם הקרקע, כולל טכניקות להבטיח
הרבה יותר קל להתמודד עם סיטואציה כשמבינים מה מתרחש בה ומה משפיע עליה. לכן, לדעתי חשוב להסביר לילדים על החלקים השונים במוח שלהם מגיל צעיר.
באמצעות משחקי קשיבות, אנו יכולים להציג לילדים שלנו פעילויות מבוססות קשיבות אשר מסייעות להם לפתח יכולות קשב, מיקוד ומודעות גוף ובאותו זמן מאפשרות לילדים לזהות
אחת הדרכים הנעימות ללמד את ילדינו ערך או נקודת ראות חדשה היא באמצעות סיפורים ומשלים. ילדים לומדים וזוכרים בצורה טובה יותר כאשר אנו מעבירים להם
נשימות הן אחד הכלים היעילים ביותר להתמודדות עם לחץ ומצבי חרדה. ילדים חווים המון אירועים מלחיצים במהלך סדר היום שלהם. כהורים, מחנכים ובעלי תפקידים שונים
לדעתי אחד הדברים שהכי חסרים בימינו לילדים זה זמן בטבע. הילדים היום כלואים מול מסכים – טלוויזיה, טאבלט, פלאפונים, מחשבים והם מבלים את רוב הזמן
מה יותר טוב מאשר לגרום לילדיכם להרגיש שמחה ואהבה לפני השינה לאחר יום מלא פעילות? אצלי בבית, בתי הבכורה כמעט כל יום מבקשת ממני לקרוא
כשאנחנו מלמדים תרגילי נשימה לוויסות עצמי לילדים, אנו מעניקים להם כלי חיים לניהול לחצים וטיפוח שלווה עצמית. לכל אחד מאיתנו יש את היכולת להרגיש רגועים
הנחיית דמיון מודרך לילדים היא לא כמו קריאת ספרים לילדים. לספרים חשיבות רבה אולם הקריאה עבור הילד היא לרוב פסיבית. הילדים כמובן מבינים והופכים מעורבים
הנה תרגול קצר ופשוט המעודד ילדים להרגע, להיות ממוקדים, לאזן אנרגיות ולהיות מוכנים ללמידה, במעבר בין פעילויות, להפחית התנהגות היפר ולהרגע בזמני קושי רגשי. משך
משחק שמאפשר תרגול ריכוז והתמקדות ברגע הנוכחי בכך שהילדים מפנים את תשומת הלב לתחושות הגוף כשהם זזים בהילוך אטי. המשחק מתאים לכל הגילאים, מגיל 4
סיפור דמיון מודרך לפני השינה מהווה דרך נהדרת לאפשר הרגעות ולהכניס מדיטציה קלילה לחיי הילדים שלנו. סיפור בועות הסבון מסייע לילדים להתמודד עם חרדות ולחצים,
שתי מערכות אלה עוזרות לנו להתהלך בחדר מבלי להיתקל בדברים וליפול או אפילו להחזיק צבע בכדי לצייר. אנחנו צריכים לדעת היכן כל חלק בגוף שלנו
תרגול יוגה מחזק ומגמיש את הגוף, מעודד קשיבות, מרגיע ומפחית לחצים וחרדה, משפר את הביטחון והערכה העצמית ובכללי מעניק תחושת רווחה גדולה. אני שמחה לפרט
"אני לא מצליחה לקשור את השרוכים ובחיים לא אצליח", "אני רציתי להגיע ראשון, זה לא פייר", "את לא מבינה אותי ונמאס לי לחזור על עצמי"…
זהו תרגול הממקד את תשומת הלב על הנשימה ומהווה דרך נגישה ומהנה ללמד ילדים לשים לב ולהתחבר לנשימות שלהם כאשר קל לילדים להתחבר לדמות הצפרדע.
זהו תרגול נשימה מודעת פשוט ומהנה, המתאים גם לילדים בגילאי 4-5, המעניק תחושת שלווה ורוגע. שילוב בובת הפרווה הופכת את הפעילות למזמינה במיוחד עבור הילדים.
נסיעות ארוכות ברכב יכולות להיות מאתגרות, במיוחד עבור ילדים. אנחנו מצפים מהם לשבת בשקט לעתים למשך שעות כשהגוף שלהם צריך תנועה והמוח זקוק לפעילות ועניין.
ילדים משתמשים בדמיון שלהם מרגע היוולדם, אולם נוטים לאבד אותו ככל שמתבגרים. ילדים מספרים לעצמם סיפורי אגדות כשמשחקים בדמויות צעצוע, ממציאים לעצמם חברים דמיוניים שחולקים
העולם של ימינו מלא בגירויים חיצוניים – טלוויזיה, טבלטים, קונסולות משחקים, פלאפונים חכמים, מחשבים – העולם הדיגיטלי מפציץ את הילדים שלנו בגירויים. ישנם מחקרים הטוענים